ไปหามาเพิ่มเติมแล้ว
http://www.autocarindia.com/auto-reviews/toyota-innova-crysta-review-road-test-402421,4.aspx" ...
The old Innova engine was known for its responsiveness from low revs and was quite drivable, thanks largely to its short gearing. However, it lacked top-end performance (it lumbered to 100kph in a lazy 17.5 seconds from standstill) and it wasnt a relaxed cruiser either. At 120kph low gearing made the engine turn over at a buzzy 3,400rpm in fifth gear and this impacted fuel efficiency too.
The new 2.4-litre unit, on the other hand, is far peppier with a 0-100kph time of 13.11 seconds (in Power mode)
...
Performance too, from the bigger engine, is at a different level. The 0-100kph dash is covered in a very fast 11.46 seconds, putting it in executive sedan territory; this, despite the MPV weighing nearly 1.9 tonnes. ... "
แปลคร่าวๆ : รุ่นเก่า เฉื่อยชามาก เร่ง 0-100 กม/ชม ต้องใช้เวลาถึง 17.5 วิ
แต่รุ่นใหม่ ถ้าเครื่อง 2.4 ลิตร สามารถลดเวลาลงเหลือ 13.11 วิ เท่านั้น (ใน Power mode)
นอกจากนี้ ถ้าเครื่อง 2.8 ลิตร สามารถเร่ง 0-100 กม/ชม ด้วยเวลาเพียง 11.46 วิ ทั้งๆ ที่ รถมันหนักถึง 1.9 ตัน
คิดเอาแล้วกันว่า ... บุคลิกรถ มันจะเปลี่ยนไปขนาดไหน ?
หมายเหตุ : จาก ข้อมูล/ความเห็นส่วนตัว
อัตราเร่ง 0-100 ของรุ่นเก่า 17.5 วิ น่าจะเป็นของรุ่น 2.5 ดีเซล 102 แรงม้า นะ