Headlight Magazine : community
General => Discussion Forum => ข้อความที่เริ่มโดย: wibul10 ที่ พฤษภาคม 16, 2023, 10:40:05
-
ผมใช้ XC60 มา แสนกว่าโลตามรูป ไม่ทราบใครเคยมีปัญหาอย่างนี้บ้างครับ ตอนนี้ผมเข้าศูนย์ เค้ารอถามศูนย์ใหญ่ ที่มาเลเซียครับ ไม่ทราบใครมีปัญหาแบบนี้บ้างครับ แก้ยังไง
[img width= height= alt=FNtz9n.jpg" border="0]https://sv1.picz.in.th/images/2023/05/16/FNtz9n.jpg[/img]
-
เพิ่งใช้มา 22,000 Km ครับ ไม่เคยเจอ ช่วยอัพเดตข้อมูลด้วยนะครับ
-
https://www.swedespeed.com/threads/hybrid-system-failure-service-required.463945/
-
https://www.swedespeed.com/threads/hybrid-system-failure-service-required.463945/
ของผม ช่างที่ศูนย์ ลอง รีเซ็ท ซอฟแวร์ ปรากฎว่า หายชั่วคราวครับ ขับไปซักพักขึ้นมาใหม่
เสียบสายชาร์จแล้วไม่หาย
-
เคยเป็นครับ แต่ของผมพอจอดไปติดเครื่องใหม่มันหายไปเอง เอาไปให้ศูนย์ตรวจก็ไม่พบอะไรครับ แต่ของ จขกท ถ้าไม่หายผมว่าน่าจะมีปัญหาแล้วครับ รอติดตามเอาใจช่วยครับ
-
recalibrate the IGM(inverter generator module)
not to get fobbed off by any talk of a "software upgrade". This is not a SOFTWARE problem in spite of what the dealer will likely tell you.
After multiple "software upgrades on my car and at my insistence, the IGM module got changed under warranty and , hey presto, no more error messages!
Bear in mind that the T8 does not have an alternator to charge your 12 V battery, therefore whenever the Hybrid system fails , your 12 V battery is not being recharged and will deplete faster than you can imagine.
Your are very likely to be left on the roadside as the car will go into limp mode.
Admittedly, the module costs a lot and your dealer will try very hard not to change in it.
-
recalibrate the IGM(inverter generator module)
not to get fobbed off by any talk of a "software upgrade". This is not a SOFTWARE problem in spite of what the dealer will likely tell you.
After multiple "software upgrades on my car and at my insistence, the IGM module got changed under warranty and , hey presto, no more error messages!
ขอบคุณมากครับ สำหรับแนวทาง จะรีบไปแจ้งช่างดูครับ
Bear in mind that the T8 does not have an alternator to charge your 12 V battery, therefore whenever the Hybrid system fails , your 12 V battery is not being recharged and will deplete faster than you can imagine.
Your are very likely to be left on the roadside as the car will go into limp mode.
Admittedly, the module costs a lot and your dealer will try very hard not to change in it.
-
เอาใจช่วยครับ รอติดตาม ผม 44,xxx โล ยังปกติ
-
รายงานความคืบหน้าครับ ยังไม่ทราบสาเหตุ ตอนนี้ทางศูนย์ใหญ่ มาเลเซีย สั่งให้ถอดแบตเตอรี่ไฟฟ้าลงมาตรวจสอบก่อน สอบถามเบื้องต้น ทางศูนย์ตอบว่า อาจจะเป็นตัว IGM หรือ เซลล์แบตเตอรี่บางตัวเสีย ต้องถอดมาเช็ครายเซลล์ครับ ตรวจเช็คระบบไฟทั้งหมด เฉพาะถอดแบต ก็สองวันแล้วครับ