ผู้เขียน หัวข้อ: Volvo SARTRE : ระบบที่จะให้คุณอ่านหนังสือหรือกินอาหารเช้าระหว่างขับรถไปด้วย  (อ่าน 5662 ครั้ง)

ออฟไลน์ prai

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,153
หลายคนที่ใช้รถยนต์ Volvo รุ่นใหม่อยู่คงเคยชินกับความสบายของ ACC ที่รถของเราจะรักษาความเร็วตามรถยนต์คันข้างหน้า
แต่ระบบใหม่ นอกจากนำคุณความงามความดีของระบบก่อนหน้ามาใช้แล้ว ยังเพิ่มความสามารถในการบังคับพวงมาลัยให้ตามรถยนต์คันข้างหน้าได้อีกด้วย


For the first time ever a road train comprising a Volvo XC60, a Volvo V60 and a Volvo S60 plus one truck automatically driving in convoy behind a lead vehicle has operated on a public motorway among other road users. The historic test in Spain was highly successful.

The project aims to deliver improved comfort for drivers, who can now spend their time doing other things while driving. They can work on their laptops, read a book or sit back and enjoy a relaxed lunch.

Naturally the project also aims to improve traffic safety, reduce environmental impact and - thanks to smooth speed control - cut the risk of traffic tailbacks.

One lead vehicle and four trailing vehicles - consisting of a Volvo S60, a Volvo V60 and a Volvo XC60 plus a truck - made up the historic road train in Spain.
"Driving among other road-users is a great milestone in our project. It was truly thrilling," says Linda Wahlström. The vehicles drove at 85 kilometres an hour. The gap between each vehicle was just six metres. "During our trials on the test circuit we tried out gaps from five to fifteen metres," relates Linda Wahlström.

Sitting in a car just six metres behind another one while travelling at 85 km/h and relying totally on the technology may feel a bit scary. But the experiences gained so far indicate that people acclimatise very quickly.

The three-year SARTRE project has been under way since 2009. All told, the vehicles in the project have covered about 10,000 kilometres. After the test on the public roads in Spain, the project is now entering a new phase with the focus on analysis of fuel consumption.

"We've learnt a whole lot during this period. People think that autonomous driving is science fiction, but the fact is that the technology is already here. From the purely conceptual viewpoint, it works fine and road train will be around in one form or another in the future," says Linda Wahlström.

She continues:
"We've focused really hard on changing as little as possible in existing systems. Everything should function without any infrastructure changes to the roads or expensive additional components in the cars. Apart from the software developed as part of the project, it is really only the wireless network installed between the cars that set them apart from other cars available in showrooms today."


ออฟไลน์ YIM

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 5,013
  • ไม่น่ารัก เราไม่มอง!!
    • อีเมล์
เยี่ยมครับ ไม่ต้องมีราง ไม่ต้องดัดแปลงพื้นถนน สะดวกมากๆ ครับ
JDM เท่านั้น จะครองโลก!

ออฟไลน์ Wayfarer-R

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 2,560

ออฟไลน์ Ruksadindan

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 12,047
มีอะไรปลอดภัยใหม่ๆมาให้อีกแล้วสินะวอลโว่

แต่เมื่อมันทำงานได้ "amongst normal traffic and normal drivers".... อย่างนี้คงใช้ไม่ได้ทั่วโลกหรอกมั้งครับ โดยเฉพาะบนถนนที่มี abnormal drivers -*-

ออฟไลน์ mathician

  • Sr. Member
  • ****
  • กระทู้: 667
เคยได้ยินข่าวนี้มานานมาก ลืมไปเลย เพิ่งได้มาเห็นของจริงนี่
แล้วจะหลับไปเลยได้ไหมนี่

ออฟไลน์ นายพรานจ๋าหมีมาแล้ว

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 2,874
  • เส้นขอบฟ้า
ดีครับแ่ข่งกันคิดแข่งกันสร้างสิ่งต่างออกมา

ออฟไลน์ choomodify

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,634
มีอะไรปลอดภัยใหม่ๆมาให้อีกแล้วสินะวอลโว่

แต่เมื่อมันทำงานได้ "amongst normal traffic and normal drivers".... อย่างนี้คงใช้ไม่ได้ทั่วโลกหรอกมั้งครับ โดยเฉพาะบนถนนที่มี abnormal drivers -*-

นั่นสิครับ มาลองมอเตอร์เวย์บ้านเรา เจอขับปาดซ้ายสุดไปขวาสุดก็แย่แล้ว  5 5 5

ออฟไลน์ HME

  • Sr. Member
  • ****
  • กระทู้: 718
ปีกเบาะนั่งรถสิบล้อ อันใหญ่มากกกกกกกกกกกกกก
คงจะนั่งสบายน่าดู

ออฟไลน์ panjap

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,256
เวลาทดสอบโชว์สื่อมวลชน อย่าชนยับ แบบตอนโชว์ระบบเบรคอัตโนมัตินะครับ ผมว่าเสียหน้ามากมายเลยครั้งนั้น

ออฟไลน์ ceberos

  • Sr. Member
  • ****
  • กระทู้: 779
    • อีเมล์
เวลาทดสอบโชว์สื่อมวลชน อย่าชนยับ แบบตอนโชว์ระบบเบรคอัตโนมัตินะครับ ผมว่าเสียหน้ามากมายเลยครั้งนั้น

โอ้ว แรงส์ อ่า

ออฟไลน์ Bimmer Boy

  • Sr. Member
  • ****
  • กระทู้: 596
    • อีเมล์
มันสุโค่ยมากเลยอ่ะ ความฝันที่รถจะขับเองได้ตั้งแต่ออกรถ แค่บอกจุดหมายที่จะไปคงอีกไม่ไกลแน่ๆ

ออฟไลน์ prai

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,153
มันสุโค่ยมากเลยอ่ะ ความฝันที่รถจะขับเองได้ตั้งแต่ออกรถ แค่บอกจุดหมายที่จะไปคงอีกไม่ไกลแน่ๆ
Google ทำออกมาได้สำเร็จแล้วครับ และจดทะเบียนวิ่งบนท้องถนนในสหรัฐแล้ว 1 คัน เป็นของ Google เอง
โดยทางบริษัท Google ได้ใช้รถยนต์ Toyota Prius เป็นรถยนต์ต้นแบบ
แต่อุปกรณ์จะไม่สวยงามแบบของ Volvo นะครับ เพราะของ Google ค่อนข้างใหญ่ และอยู่เด่นเป็นสง่าของบนหลังคา

จากการทดสอบ Google อ้างว่าเกิดอุบัติเหตุเพียง 1 ครั้งเท่านั้น แต่ไม่ได้เป็นความผิดพลาดของระบบแต่อย่างใด เกิดจากรถยนต์คู่กรณีมาชนท้ายครับ

ออฟไลน์ mhc2007

  • Jr. Member
  • **
  • กระทู้: 64
    • อีเมล์
เป็นก้าวย่างการพัฒนาที่ดีมากครับ

ออฟไลน์ Entropy

  • Full Member
  • ***
  • กระทู้: 349
ใช้ทางเรียบๆพอได้อยู่ แต่ถ้าเป็นทางบ้านเรานี่คันหน้าหลบหลุมคันหลังจะหักตามไม๊นะ

ออฟไลน์ J!MMY

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 15,630
    • www.headlightmag.com
    • อีเมล์
ของ Google คือระบบที่ "ขับได้เอง ตั้งแต่ออกรถ"
แต่ของ Volvo กับ Ricardo คือ ระบบที่ ต้องทำงานร่วมกับ Adaptive Cruise Control
ซึ่งจะช่วยเฉพาะเวลาวิ่งอยู่บนไฮเวย์ ต่อเนื่อง ขับกันเป็นขบวนยาวๆ

ผมชอบระบบนี้มากๆครับ มันน่าตื่นเต้นเลยแหละ!!

และที่แน่ๆ ผมเชื่อว่า มันจะใช้ได้ดีในหลายประเทศทั่วโลก ที่คนขับมีระบเบียบวินัย

"ยกเว้นประเทศไทย!!!"