ผู้เขียน หัวข้อ: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ  (อ่าน 5060 ครั้ง)

ออฟไลน์ a-k-e

  • Full Member
  • ***
  • กระทู้: 167
BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 02:46:31 »
ไม่รู้ว่า post clip ยังไง ถ้าไม่เห็นก็ไปตาม link นี้่เลยครับ

รายละเอียดเต็ม ๆ ตาม link นี้ครับ http://www.euroncap.com/results/bmw/x3/2011/436.aspx



#แก้ไข อ้าว post url แล้วขึ้นเลย ง่ายดีแฮะ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กันยายน 02, 2011, 02:49:29 โดย :ake: »

ออฟไลน์ H.

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,896
    • อีเมล์
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #1 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 03:51:09 »
ดีหรือไม่ดีครับ ?
H.

ออฟไลน์ iKrit

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 2,724
  • Blue. Just BLUE.
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #2 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 07:35:33 »
พึ่งสังเกตเห็นหมอนรองหัวที่เก้าอี้มันยืดขึ้นมาเองได้แฮะ
ไม่ทราบว่ามันทำงานไปตามกลไกหรือวงจรสั่งน่ะครับ?
"การไม่มีดราม่าเป็นลาภอันประเสริฐ"
แต่มนุษย์มาม่าบางคนก็ชอบเปิดประเด็นทุกที เอ้อ...แปลก

ออฟไลน์ YenChar

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 5,179
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #3 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 08:21:32 »
ผลการชน สุดยอดเลย

สูสีกับวอลโว่แล้วล่ะ

ออฟไลน์ Ohmmypp

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,042
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #4 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 10:41:50 »
ในความจริงถ้าเกิดชน แอร์แบ็คทำงาน แต่กระจกไม่แตก  เราต้องนั่งดมควันขาวๆ นั่นใช่มั้ยอ่ะคับ??
JC TU #54

ออฟไลน์ a-k-e

  • Full Member
  • ***
  • กระทู้: 167
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #5 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 11:45:45 »
นั่นน่ะซิ ควันขาว ๆ ไม่รู้อะไร
แต่ผมว่ามันยุบตัวใช้ได้ดีนะครับ รับแรงได้เยอะเลย
เจ้าของปลอดภัย แต่ประกันนี่ ร้องจ๊ากเลย ได้เดินเข้าเซียงกงก็คราวนี้ ๕๕๕

ออฟไลน์ J!MMY

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 15,628
    • www.headlightmag.com
    • อีเมล์
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #6 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 12:47:20 »
ทั้งหมดนี้ ถือว่า ทำออกมาได้ดีครับ

พนักศีรษะ ยืดออกมาเองไม่เยอะอย่างที่คิด เมื่อเทียบกับภาพก่อนชนในเสี้ยววินาที

แต่ เด็กนั่งในเบาะนิรภัยไปด้วยเนี่ย โอ้ แทบไม่มีริ้วรอยเลยละ!

โอเค ถือว่า สอบผ่านฉลุยครับ

ออฟไลน์ ICEKUNG

  • Newbie
  • *
  • กระทู้: 33
    • อีเมล์
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #7 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 13:54:24 »
ในความจริงถ้าเกิดชน แอร์แบ็คทำงาน แต่กระจกไม่แตก  เราต้องนั่งดมควันขาวๆ นั่นใช่มั้ยอ่ะคับ??
  คิดว่าเป็นแก๊ส คาร์บอนไดออกไซด์นะครับ แต่เท่าที่รู้ๆมารถหรูๆรุ่นใหม่ๆเค้าจะมีระบบลดกระจกลงอัติโนมัติหลังเกิดการชนเพื่อระบายอากาศนะครับ

ออฟไลน์ H.

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,896
    • อีเมล์
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #8 เมื่อ: กันยายน 02, 2011, 14:26:14 »
swift ทำคะแนนได้ดีกว่าครับ  ;D
ข่มๆ
* Codename - H โบกแท็กซี
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กันยายน 02, 2011, 14:27:49 โดย Codename - H »
H.

ออฟไลน์ 5thAvenue

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,434
  • Hi!!!!
    • อีเมล์
Re: BMW X3 2011 Euro NCAP Crash Test เห็นกันยังครับ
« ตอบกลับ #9 เมื่อ: กันยายน 04, 2011, 00:29:55 »
Post-deployment
A chemical reaction produces a burst of nitrogen to inflate the bag. Once an airbag deploys, deflation begins immediately as the gas escapes through vent(s) in the fabric (or, as it's sometimes called, the cushion) and cools. Deployment is frequently accompanied by the release of dust-like particles, and gases in the vehicle's interior (called effluent). Most of this dust consists of cornstarch, french chalk, or talcum powder,which are used to lubricate the airbag during deployment.
Newer designs produce effluent primarily consisting of harmless talcum powder/cornstarch and nitrogen gas. In older designs using an azide-based propellant (usually NaN3), varying amounts of sodium hydroxide nearly always are initially present. In small amounts this chemical can cause minor irritation to the eyes and/or open wounds; however, with exposure to air, it quickly turns into sodium bicarbonate (baking soda). However, this transformation is not 100% complete, and invariably leaves residual amounts of hydroxide ion from NaOH. Depending on the type of airbag system, potassium chloride (often used as a table salt substitute) may also be present.
For most people, the only effect the dust may produce is some minor irritation of the throat and eyes. Generally, minor irritations only occur when the occupant remains in the vehicle for many minutes with the windows closed and no ventilation. However, some people with asthma may develop a potentially lethal asthmatic attack from inhaling the dust.
The dust-like particles and gases can cause irreparable cosmetic damage to the dashboard and upholstery, so minor collisions which result in the deployment of airbags can be costly accidents, even if there are no injuries and there is only minor damage to the vehicle exterior.



Credit : wiki
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กันยายน 04, 2011, 00:37:48 โดย 5thAvenue »