« เมื่อ: ธันวาคม 07, 2012, 12:04:00 »
จากที่ได้ยินมาว่า C เซกเมนต์ ซีดานไม่ค่อยเป็นที่นิยมในญี่ปุ่น รวมทั้งรถพิกัดนี้ก็ภาษีแพง (ถึงกับญี่ปุ่นยกเลิกไลน์ผลิต FD ไปเมื่อหลายปีก่อน)
แล้วเจ้า Nissan Sylphy (2013) ไม่เข้าข่ายด้านบนหรอครับNissan Sylphy Comes Home to Japan
In Japan this is an M-class sedan. Globally its a C-segment sedan. And that market is extremely competitive, because its occupied by so many models from rival carmakers. So,
if you dont make an attractive car, its hard to get market share, said Shiga. The exterior has a quality, elegant design, which is very important.
Its a C-class, but its a car that meets the needs of the D-class consumer.
Sylphy is one of Nissans global core models along with the Latio compact sedan and Note, which went on sale this fall.
Nissan targets global sales of 500,000 units annually, eventually reaching 120 countries.
The Sylphy is now the fourth production model made at Nissans Oppama plant in Japan, joining a combo of the Juke, the Cube and the pure-electric LEAF.