ผู้เขียน หัวข้อ: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว  (อ่าน 10392 ครั้ง)

methus zaa

  • บุคคลทั่วไป
New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 11:35:37 »
เครื่องยนต์ 3.5 หรือ e350 BlueEFFICIENCY เพิ่มกำลังเป็น 306 แรงม้า มาพร้อมเกียร์ 7g tronic
เครื่องยนต์ 4.6 หรือ e500 BlueEFFICIENCY เพิ่มกำลังเป็น 408 แรงม้า
ที่มาครับ http://www.worldcarfans.com/111050333089/mercedes-e-class-gains-new-engines
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: พฤษภาคม 04, 2011, 21:11:24 โดย Tan Methus »

ออฟไลน์ lastDezember Pae

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 2,147
  • Keep working by Johnie worker
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #1 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 11:44:53 »
ป๊าดโธะ !!!
ขับรถเร็วไม่ได้เรียกว่าเก่ง ขับรถเก่งไม่จำเป็นต้องขับเร็ว

ออฟไลน์ TnP_PKt

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,429
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #2 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 11:47:31 »
แล้วสรุปมันได้เปลี่ยนเกียร 7 speed ลงในตัว 250 cgi ป่าวครับเนี่ย
หรือว่ามาเฉพาะ 3.5 306hp ครับ
แล้ว 250CDI ตอนนี้ยัง 5 speed อยู่เลยยยครับ

methus zaa

  • บุคคลทั่วไป
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #3 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 11:51:44 »
ในข่าว บรรทัดเขียนประมาณว่า ส่วนรุ่นย่อยอื่นก็จะได้ new engine stop and 7gtronic ไปด้วย ผิดพลาดยังไงก็ขอโทษด้วยนะครับ
ส่วนบ้านเราต้องดูกันต่อไปว่าจะนำเกียร์นี้มาใช้กันหรือเปล่า

ออฟไลน์ V221

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 6,826
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #4 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 12:00:32 »
ที่Mercedes Germanyได้เปลี่ยนเป็นเกียร์7G Tronic Plusสำหรับเครื่อง4สูบทั้งหมดแล้วครับ ไม่ว่าจะเป็นC E E-Coupeด้วยครับ เข้าไปดูได้ที่  http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/configurator_showroom.flash.html ครับ
BMW 750E M SPORT

ออฟไลน์ TnP_PKt

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,429
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #5 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 12:04:56 »
ถ้างั้นหมายความว่า Benz ที่เยอรมัน ได้ทำการยกเลิกเกียร์ 5 speed ในBenz 4 สูบทุกรุ่น
ผมเข้าใจถูกมั้ยครับ ถ้าเป็นแบบนั้นผมว่ามีโอกาสเข้าไทยสูงมั๊กๆ เลยนะครับ

ออฟไลน์ V221

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 6,826
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #6 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 12:13:35 »
เท่าที่ได้ดูข้อมูลมาในเวปMercedesประเทศอื่นๆก็ทยอยเปลี่ยนไปบ้างแล้วครับ เช่น Mercedes UKก็เปลี่ยนE250ทั้งเบนซินและดีเซลเป็น7GสำหรับSaloonและE200-E250ก็เปลี่ยนหมดแล้วสำหรับE Coupeเป็นต้นครับ
http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/e-class/2011-mercedes-benz-e-class-engines-now-more-efficient/
2011 Mercedes-Benz E-Class Engines Now More Efficient
New petrol engines and an optimised powertrain make the 2011 Mercedes-Benz E-Class the standard for efficiency in its segment
 

Related Article Tags
7G-TRONIC
BlueEFFICIENCY
E220 CDI BlueEFFICIENCY
E250 CDI BlueEFFICIENCY
E350 BlueEFFICIENCY
E500 BlueEFFICIENCY
ECO Start/Stop
View all tags »

 View photo gallery
03 May 2011 | JDavis

New petrol engines and an optimised powertrain make the 2011 Mercedes-Benz E-Class the standard for efficiency in its segment. With a combined fuel consumption of only 6.8-7.0 litres and 8.9 litres * of premium petrol per 100 kilometres, the E 350 BlueEFFICIENCY and E 500 BlueEFFICIENCY excel as the most economical models in their respective performance classes. Following the introduction of the new BlueDIRECT V6 and V8 models, all petrol and diesel engines in the E-Class now feature direct injection. The reduction in fuel consumption by up to 20 percent is also due to the standard ECO start/stop function and the improved 7G-TRONIC PLUS automatic transmission, which is now also available for the four-cylinder variants**.

“E” for “Efficiency”: this is the well-proven success formula with which the E-Class is again raising the bar, and showing how the intelligent interaction between technical innovations throughout the powertrain can reduce fuel consumption even further. For example, in the E 350 BlueEFFICIENCY a combination of third-generation BlueDIRECT injection, the new 7G-TRONIC PLUS automatic transmission and the standard ECO start/stop function has led to a decrease in consumption by 20 percent compared to the preceding model, although peak output has increased by 10 kW/14 hp to 215 kW (306 hp). This high-tech V6 petrol engine is happy with 6.8-7.0 litres of premium petrol per 100 kilometres in the NEDC (New European Driving Cycle), which corresponds to CO2 emissions of 159-164 g/km. The new E 350 BlueEFFICIENCY sprints from 0 to 100 km/h in 6.3 seconds. Top speed is 250 km/h (electronically limited).

A comparable leap in efficiency is achieved by the new E 500 BlueEFFICIENCY. Despite a significantly smaller displacement (4633 cc, previously 5461 cc), the biturbo eight-cylinder with BlueDIRECT technology has gained in both output (300 kW/408 hp, previously 285 kW/388 hp) and torque (600 Nm, previously 530 Nm). At the same time its fuel consumption has fallen by around 17 percent from 10.8 to 8.9 l/100 kilometres * (NEDC combined). This too is the top figure in this perfor mance class – and is accompanied by superior performance: the new E 500 BlueEFFICIENCY sprints from 0 to 100 km/h in only 5.2 seconds. Top speed is 250 km/h (electronically limited).

Lower fuel consumption: ECO start/stop function and 7G-TRONIC PLUS

This leap in efficiency for the BlueDIRECT engines is assisted by the standard ECO start/stop function, which is now included ex factory in the four-cylinder petrol and diesel models as well. Thanks to direct-start technology, the Mercedes-Benz system for petrol engines operates both immediately and quietly.

The automatic transmission exclusively available for the E-Class in future is 7G-TRONIC PLUS **. This comprehensively improved 7-speed automatic transmission is standard equipment in the E 250 BlueEFFICIENCY, E 350 BlueEFFICIENCY and

E 500 BlueEFFICIENCY. The features of this latest evolutionary stage include a new torque converter with reduced slip, an ECO shift programme with an improved ratio spread and an auxiliary oil pump to maintain the operating pressure during automatic stops. Low-friction components and low-viscosity fluid help to reduce the operating pressure.

Major leap in efficiency: the four-cylinder diesel engines in the E-Class

Particularly in the four-cylinder variants of the E-Class, the ECO start/stop function and 7G-TRONIC PLUS make for a considerable increase in efficiency. The engine specialists have also optimised the oil pressure control and belt drive, and equipped the turbocharger with a self-regulating compressor.

Result: In the E 220 CDI BlueEFFICIENCY (125 kW/170 hp) and E 250 CDI BlueEFFICIENCY (150 kW/204 hp) the NEDC consumption CO2 emissions in combination with the 6-speed manual transmission are now only 5.0-5.3 l/100 km and 130-139 g/km. In the automatic version they have fallen by 16 percent to 4.9-5.3 l/100km and 129-138 g CO2/km*. This makes the E 250 CDI BlueEFFICIENCY the most efficient diesel model in its performance category in the luxury class. Both the

6-speed manual and 7G-TRONIC variants of the 100 kW (136 hp) E 200 CDI BlueEFFICIENCY entry-level diesel now have a combined NEDC fuel consumption of only 5.1-5.4 litres per 100 kilometres (134-141 g CO2/km).

Petrol engines at their finest: E 200 BlueEFFICIENCY and E 250 BlueEFFICIENCY

Updating the powertrain has also led to more fuel efficiency in the four-cylinder petrol engines. The 135 kW (184 hp) E 200 BlueEFFICIENCY with 7G-TRONIC PLUS now has an NEDC consumption of only 6.5-6.9 litres of premium petrol per 100 kilometres (152-160 g CO2/km). The figures with the manual 6-speed transmission are 7.1-7.4 l/100 km (169-176 g CO2/km).

Exclusively equipped with the 7G-TRONIC PLUS transmission, the E 250 BlueEFFICIENCY (150 kW/204 hp) has a 13 percent lower NEDC fuel consumption than before at 6.6-7.0 l/100 km. CO2 emissions have fallen to 154-162 g/km. This means that the E 250 BlueEFFICIENCY is likewise at the top of its class with respect to efficiency.

Luxury class with bivalent natural gas drive: E 200 NGT BlueEFFICIENCY

The E 200 NGT BlueEFFICIENCY with bivalent natural gas drive rounds off the comprehensive update to the engine range for the Mercedes-Benz E-Class. The 120 kW (163 hp) four-cylinder in the Saloon can be operated on both premium petrol and natural gas. In addition to the petrol tank, three natural gas tanks are safely accommodated in the only bivalent natural gas model in the luxury class – one behind the rear seat backrest and two under the boot floor.

They have a combined capacity of 121.5 litres of natural gas, corresponding to 19.5 kilograms. In natural gas operation, the combined NEDC consumption of the E 200 NGT BlueEFFICIENCY has fallen by 0.6 kilograms to 5.5 kilograms per 100 kilometres. This corresponds to CO2 emissions of 149 grams per kilometre. In petrol mode the combined consumption has been reduced to 8.1 l/100 km.

« แก้ไขครั้งสุดท้าย: พฤษภาคม 04, 2011, 12:24:53 โดย V221 »
BMW 750E M SPORT

ออฟไลน์ AVANTGARDe'

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,205
  • AWDiesel
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #7 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 12:25:54 »
4.6นี่มันE500 ไม่ใช่หรอครับ ?

ปล. ถ้่าเปลี่ยนเป็น 7GTRONIC งั้นก็แสดงว่าจะได้ก้านDirectSelectด้วยใช่มั้ยครับ ?

methus zaa

  • บุคคลทั่วไป
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #8 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 12:30:24 »
4.6นี่มันE500 ไม่ใช่หรอครับ ?

ปล. ถ้่าเปลี่ยนเป็น 7GTRONIC งั้นก็แสดงว่าจะได้ก้านDirectSelectด้วยใช่มั้ยครับ ?
ใช่ครับ

ออฟไลน์ prai

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,153
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #9 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 13:59:43 »
ที่อังกฤษ เห็นใช้ 7 มาสักพักแล้วนิครับ

ออฟไลน์ keng.

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 3,549
  • ฅ.ฅนรักรถ
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #10 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 14:03:04 »
4.6นี่มันE500 ไม่ใช่หรอครับ ?

ปล. ถ้่าเปลี่ยนเป็น 7GTRONIC งั้นก็แสดงว่าจะได้ก้านDirectSelectด้วยใช่มั้ยครับ ?
ใช่ครับ
เขาหมายถึงว่า แทนพิมพ์ผิดรึเปล่าน่ะครับ?
v
v
เครื่องยนต์ 4.6 หรือ e350 BlueEFFICIENCY เพิ่มกำลังเป็น 408 แรงม้า

ออฟไลน์ supernobita

  • Newbie
  • *
  • กระทู้: 25
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #11 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 14:06:12 »
E250 CGI ได้ 7 speed แล้วครับ ก้านเกียร์อยู่ที่พวงมาลัย
 พึ่งไปรับรถมาอาทิตย์ที่แล้ว  

ออฟไลน์ paulmoderndog

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,780
    • อีเมล์
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #12 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 14:35:24 »
พี่จิมยังไม่ได้ลงรีวิวเลย สงสัย รอ 7 speed แน่เลย สรุป คุณsupernobita ได้7speedมาก่อนพี่จิมลงreview ซะอีก (ไม่ทันซะแล้ว)

ออฟไลน์ POPROCK

  • Sr. Member
  • ****
  • กระทู้: 387
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #13 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 19:06:28 »
สวดยวด
สังคมดีๆ...ไม่มีขาย
อยากได้...ต้องช่วยกันสร้าง
โดยเริ่มจาก...ตัวเราเอง

methus zaa

  • บุคคลทั่วไป
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #14 เมื่อ: พฤษภาคม 04, 2011, 21:13:07 »
4.6นี่มันE500 ไม่ใช่หรอครับ ?

ปล. ถ้่าเปลี่ยนเป็น 7GTRONIC งั้นก็แสดงว่าจะได้ก้านDirectSelectด้วยใช่มั้ยครับ ?
ใช่ครับ
เขาหมายถึงว่า แทนพิมพ์ผิดรึเปล่าน่ะครับ?
v
v
เครื่องยนต์ 4.6 หรือ e350 BlueEFFICIENCY เพิ่มกำลังเป็น 408 แรงม้า

โทษทีครับ สงสัยรีบพิมพ์จัด แหะๆ ;D

ออฟไลน์ Kittychan

  • Newbie
  • *
  • กระทู้: 3
Re: New e-class เปลี่ยนเครื่องยนต์ใหม่แล้ว
« ตอบกลับ #15 เมื่อ: พฤษภาคม 05, 2011, 00:56:13 »
ตัว E200 เปลี่ยนรึเปล่าผมไม่แนใจ ว่าแต่ว่าตอนนี้เจ้าไหนมีเครื่องยนต์ตัวนี้ครับช่วย PM ทีครับ