อ้างอิงมาจากเว็บต่างประเทศนะครับ
สเป็คเครื่อง 2.5 bi-turbo ครับ
Engine: 2.5-litre / 163 ps diesel
Type: DOHC
Bore and stroke: 95.4 x 87.4 mm
Compression Ratio: 17:1
Max torque: 400 Nm @ 1,400-2,000 rpm
Construction: Cast Iron Cylinder Block and Aluminium Head
Valves: 16
Top Speed: 112 miles per hour
Max Power: 163 ps @ 3,600 rpm
จุดเด่นของเครื่องนี้ก็คือประหยัดน้ำมันมากกว่า แต่ให้กำลังระดับเดียวกับเครื่อง 3000 บ้านเรา เพราะมีเทอร์โบคู่ ที่ทำให้มีแรงบิดมาก และมาในรอบต่ำ ตามสเป็คอังกฤษ มีทั้งเกียร์ธรรมดา 6 สปีด และอัตโนมัติ 5 สปีด สรุปสั้นๆคือแรง และประหยัดมาก
Powered by a highly fuel-efficient, 2.5-litre twin-turbo common-rail diesel engine, the Isuzu D-Max generates 163 ps and peak torque output of 400 Nm at 1400 rpm 2000 rpm, mated to one of Isuzu's newly-developed six-speed manual or five-speed automatic transmissions. Despite the power and torque increase over its predecessor, the Isuzu D-Max is a more efficient pick-up, recording a class-leading fuel economy of 38.2 mpg (combined) and CO2 emissions of just 194 g/km. The increase in power maintains the vehicle's excellent load-lugging capabilities. The Isuzu D-Max has a braked towing capacity is of 3,000kg (750kg unbraked).