'Japanese Were Complacent
Mazda Motor Corp. Chief Executive Officer Takashi Yamanouchi knows the Hyundai juggernaut. He says the Japanese underestimated Chung and then further lost out when the yen strengthened 27 percent against the dollar from Lehmans demise to March 1. That meant they couldnt block Hyundai with low prices.
As Hyundai came out with high-quality products, the Japanese were complacent, Yamanouchi says.
Volkswagen AG (VOW) CEO Martin Winterkorn praises Hyundai for doing what his company cant. In a video thats gone viral, Winterkorn was filmed in September seated in Hyundais i30 hatchback at the Frankfurt Motor Show and lauding the adjustable steering column.
Nothing rattles, he says. Why can they do it? BMW cant. We cant.
Stop the Koreans
The ever-ambitious Chung is making a run at Bayerische Motoren Werke AG (BMW), the worlds top luxury-car seller. At the Chicago Auto Show in February, the company showed off a concept car that hints at its strategy for building a direct competitor to the BMW 3-Series, the top-selling premium compact. The Kia GT features a low-slung front end and a 3.3-liter V-6 engine generating 390 horsepower -- just 40 hp less than the 6.2-liter V-8 in Chevrolets base-model Corvette.
Hyundais Genesis sedan comes with a 3.8-liter, 333-hp V-6, an eight-speed automatic transmission and a $34,200 price tag. Similar models from BMW and Daimler AG (DAI)s Mercedes cost at least $5,000 more.
Genesis has taken away enough buyers from other brands to establish Hyundai as a real player in the luxury market, says Alexander Edwards, president for automotive research at San Diego-based Strategic Vision Inc. In five years, if history is any guide, BMW and Mercedes could be asking, How are we going to stop the Koreans?
ที่มา:
http://www.bloomberg.com/news/2012-03-01/billionaire-chung-proving-hyundai-luxury-no-joke-in-drive-to-top-bmw-cars.htmlโดนส่วนตัวผมเชื่อว่าฮุนไดคงแซงรถฝั่งยุโรปได้ (เชียร์คนเอเชียด้วยกัน ฮิๆๆ) แต่คงไม่ใช่ภายในห้าปี แต่ไม่น่าจะเกินสิบปี. สิบปีก่อนใครจะเชื่อว่า Samsung จะแซงหน้า Sony. ทุกวันนี้ ทั้ง Sony, Sharp, Panasonic ต่างต้องรวมตัวกันเพื่อให้อยู่รอด (แต่ก็ดูจะไปไม่ไหว) ทุกวันนี้โรงงานฮุนไดที่เกาหลีผลิตรถออกมาวันละ 12,000 คัน. (ข้อมูลจะคลิปด้านล่าง)แต่ทางฮุนไดก็ยังยืนยันว่าจะไม่เน้นปริมาณ แต่จะเน้นคุณภาพ. ตอนนี้ยุโรปมีปัญหาหนัก อย่างน้อยก็คงอีกหลายปีกว่าจะกลับมาได้ งบ R&D ก็คงโดนลดไม่มากก็น้อย ก็เป็นโอกาสที่ทางฮุนไดจะพัฒนาตัวเองขึ้นมา.