ผู้เขียน หัวข้อ: สงสัยเรื่อง Bluebird Sylphy (2013) กลับไปผลิตและขายในญี่ปุ่น  (อ่าน 2538 ครั้ง)

ออฟไลน์ สมาชิกคนที่2455

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,775
จากที่ได้ยินมาว่า C เซกเมนต์ ซีดานไม่ค่อยเป็นที่นิยมในญี่ปุ่น รวมทั้งรถพิกัดนี้ก็ภาษีแพง (ถึงกับญี่ปุ่นยกเลิกไลน์ผลิต FD ไปเมื่อหลายปีก่อน)
แล้วเจ้า Nissan Sylphy (2013) ไม่เข้าข่ายด้านบนหรอครับ


Nissan Sylphy Comes Home to Japan



“In Japan this is an M-class sedan. Globally it’s a C-segment sedan. And that market is extremely competitive, because it’s occupied by so many models from rival carmakers. So,
if you don’t make an attractive car, it’s hard to get market share,” said Shiga. “The exterior has a quality, elegant design, which is very important.
It’s a C-class, but it’s a car that meets the needs of the D-class consumer.”

Sylphy is one of Nissan’s global core models along with the Latio compact sedan and Note, which went on sale this fall.

Nissan targets global sales of 500,000 units annually, eventually reaching 120 countries.

The Sylphy is now the fourth production model made at Nissan’s Oppama plant in Japan, joining a combo of the Juke, the Cube and the pure-electric LEAF.





 

ออฟไลน์ HOMY_DEMIO

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 5,821
    • อีเมล์
Re: สงสัยเรื่อง Bluebird Sylphy (2013) กลับไปผลิตและขายในญี่ปุ่น
« ตอบกลับ #1 เมื่อ: ธันวาคม 07, 2012, 13:14:19 »
ตั้งเป้าน้อยมากเดือนละ 600 คันเอง

เข้าใจว่าผลิตเพื่อให้มันพอมีอยู่หรือส่งออกไปบางประเทศมากกว่าครับ

ออฟไลน์ สมาชิกคนที่2455

  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 1,775
Re: สงสัยเรื่อง Bluebird Sylphy (2013) กลับไปผลิตและขายในญี่ปุ่น
« ตอบกลับ #2 เมื่อ: ธันวาคม 07, 2012, 13:51:14 »
อ๋อ ด้วยประการละฉะนี้เอง ...

งั้นคนญี่ปุ่นที่ซื้อแสดงว่านิสสันพันธุ์แท้และยอมเสียพิกัดภาษีที่ค่อนข้างสูงสำหรับรถตัวถังกว้างๆแบบนี้