« ตอบกลับ #34 เมื่อ: มกราคม 14, 2015, 13:08:53 »
มีโอกาสไหมที่ฟอร์ดจะเอาเกียร์ลูกใหม่เข้ามาใช้ หรืออีกนานแค่ไหน
แต่รับประกันนี่ก็ดีมากๆเลย
http://drivelinenews.com/transmission-insight/dry-clutch-dcts-are-on-their-way-out-says-getrag-cto/Does this mean dry clutch DCTs are finished?
I cannot speak for our competitors, but our new generation of DCTs at Getrag will be 100 percent wet clutch. However, our current [dry clutch] 6DCT250 is one of the very best for fuel efficiency and it will stay on the market for another six to eight years.
ไม่นาน 6-8 ปีเอง(2014+6 ก็2020) เศร้าแพร่พ
ตัวที่มาแทนคือ 6DCT150 wetclutch
The new DCT150 you have just revealed: is this your new entry point to DCT? Is it the low-cost DCT the industry has been waiting for?
If you look at all front-wheel drive applications worldwide, our DCT transmissions should be able to cover all torques from 100 Nm to, lets say, 500 Nm. This small 6DCT150 has been specifically designed to cover this entry market, between 100 and 150-170 Nm