MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW

อีกนิดก็แรง

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #30 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:06:47 »
ไฟท้ายเหมือน Jaguar XKR เลย..



BlueMan69

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #31 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:09:00 »
ถ้ามาตามรูป



แหร่มเลย  :'(



Nikle_pk

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #32 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:16:18 »
เล็กกว่าตัวเก่าหรือเปล่าครับ
แต่ผมชอบนะสวยกว่าตัวเก่าดูหนุ่มขึ้นอีก
My Review !!! New Vellfire 2.5ZG Edition !!!
http://community.headlightmag.com/index.php?topic=44242.0



[email protected]

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #33 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:30:38 »
ไฟท้ายอารมณ์ Jag แต่แอบขัดใจกับเสาอากาศท้ายรถ  :-\



Pan Paitoonpong

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #34 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:44:11 »
http://www.wheelsmag.com.au/news/1409/2015-mazda-mx-5/#mx-5-image-2

MAZDA dropped the covers on a lightweight fourth-generation MX-5 roadster in Monterey, California today, hinting at a likely $10,000 price cut, but also a lengthy wait for Aussie buyers.


In what amounts to a hard reboot of the MX-5 concept, the million-selling sports car goes back to its roots, with more than 100 kilograms cut from the current third-gen model, launched in 2005.

**ลดน้ำหนักจากรุ่นที่แล้วลงประมาณ 100 ก.ก.

Safety regulations and added equipment produced a successively expanding waistline that bloated the original 1989 from a humble 940kg to 1130kg over the course of 25 years.

The new model is the automotive equivalent of The Biggest Loser. And low weight is the key to performance, handling and braking.

Obsessive weight reduction, known in Mazda-speak as Gram Strategy, has trimmed the 100-plus kilos while meeting even tighter safety and emissions laws and adding much needed connectivity to the cabin for the first time.

Extensive use of lightweight alloys (bonnet, boot, front guards and both bumper reinforcements) and a reduction in wheel size and tyre footprint contributed to the slim down.

***ใช้อัลลอยน้ำหนักเบาในฝากระโปรงหน้า/หลัง, front guard (คืออะไร?) และคานหลังกันชนทั้งหน้าและหลัง ล้อที่ใช้จะมีขนาดลดลง หน้ายางก็จะแคบลงเช่นกัน

The signature 50/50 front/rear weight distribution, however, is maintained.

Every roadster gets a 7-inch tablet style screen – to be called Mazda Connect in most markets – with full sat-nav and a suite of on-board novelties, USB ports and a proximity key, all housed in a California-designed interior that ups the luxe ratio with soft-touch surfaces, detail stitching and no faux fibre.

**ทุกคันจะมีแทบเบล็ตเด็กประถม 7 นิ้ว (Mazda Connect) มีระบบนำทาง USB Port, SmartKey ภายในของรถออกแบบที่ California มีการใช้วัสดุนุ่ม มีการเย็บตะเข็บ และไม่มีการใช้ลายคาร์บอนปลอม (หรือวัสดุลายเลียนแบบคาร์บอน)

The two-time Wheels Car of The Year winner (the 1989 and 2005 models) is radically re-proportioned, with the key dash-to-axle dimension lengthened. The driver has been moved back and down, the front wheels pushed forward and the rear overhang shortened. And the hip point, one of the most vital dimensions in a sports car, is lower as well.

** ตำแหน่งการขับขี่ เยื้องไปด้านหลังมากขึ้น และต่ำลงกว่าเดิม ตำแหน่งแทร็คล้อหน้าเลื่อนไปหาหน้ารถมากขึ้น โอเวอร์แฮงหลังสั้นลง

The new model sits closer to the ground, with the likely direct-injection 2.0-litre atmo petrol powerplant also lower in the engine bay and mounted longitudinally.

It is matched to new six-speed manual and auto transmissions.

** เครื่อง 2.0 ลิตร ฉีดตรง เกียร์ธรรมดา 6 และอัตโนมัติ 6 จังหวะ

Mazda isn't quoting exact numbers, but the centre of gravity and yaw moment of the car are both said to be reduced. So is the cowl height, with slimmer A-pillars making for better forward vision.

Overall, the 2015 model is 105mm shorter but slightly wider and lower, yet feels bigger inside with the signature high transmission tunnel topped off with the short-throw manual (at least on the show model).

The longer dash-to-axle dimension and pushing the front wheels forward results in a slightly shorter wheelbase – 2315mm vs 2330mm for the current car.
**ฐานล้อสั้นลงจาก 2,330 เหลือ 2,315

In the metal, the new model looks planted, sucked to the ground with high front guards and a noticeably lower bonnet, tiny cat-eye LED headlights and tucked-in tight rear end.

There's a noticeable dip down to the doors from the side view and cat-like haunches.

The soft-top roof can be operated while remaining easily seated, Mazda claims.

A wind-blocker means the rushing breeze won't mess up the 'do, although that might be heresy to purist wind-in-the-hair drivers. The good news it folds away. Just like the cupholders.

Yes, cupholders in a sports car. These at least detach and can be stored in the boot if serious punting is afoot.

One more thing that speaks volumes (pardon the pun) is the addition of headrest speakers "to enhance driving enjoyment with the top down".

- Nissan Tiida บ้านๆ/NX Coupe/AE111/190E1.8



Tuned by Pex

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #35 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:48:17 »
ผมว่าสวยดีนะ แต่น่าจะทำให้สวยได้มากกว่านีั
85 Mercedes Benz 230 E W123
91 Honda Civic EG 4 Door
03 BMW 323i E46
04 Honda Jazz GD 1.5 VTEC
10 Honda Accord G8 2.4 EL Navi
13 Toyota Vios 1.5 E Auto
13 Honda Civic FB 1.8 E
14 Honda Odyssey Absolute RC1
17 BMW 420d Coupe M Sport F32



KLANG MR-S

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #36 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 10:52:43 »
เห็นแว่บแรกแล้วขนลุกเลย สวยดูมีเอกลักษณ์มาก ตัวรถดูเพรียวลงเข้าคอนเซ็บลดน้ำหนัก ภายในสวย สรุปอยากได้มากกกกกกกก ตัวรถสีแดง ล้อแบบนี้เห็นแล้วนึกถึง NA สุด ๆ ได้ใจแฟน MX5 ทั้งรุ่นเล็กรุ่นใหญ่แน่ ๆ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กันยายน 04, 2014, 10:54:25 โดย KLANG MR-S »



MacH1

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #37 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 11:00:34 »
http://www.wheelsmag.com.au/news/1409/2015-mazda-mx-5/#mx-5-image-2

MAZDA dropped the covers on a lightweight fourth-generation MX-5 roadster in Monterey, California today, hinting at a likely $10,000 price cut, but also a lengthy wait for Aussie buyers.


In what amounts to a hard reboot of the MX-5 concept, the million-selling sports car goes back to its roots, with more than 100 kilograms cut from the current third-gen model, launched in 2005.

**ลดน้ำหนักจากรุ่นที่แล้วลงประมาณ 100 ก.ก.

Safety regulations and added equipment produced a successively expanding waistline that bloated the original 1989 from a humble 940kg to 1130kg over the course of 25 years.

The new model is the automotive equivalent of The Biggest Loser. And low weight is the key to performance, handling and braking.

Obsessive weight reduction, known in Mazda-speak as Gram Strategy, has trimmed the 100-plus kilos while meeting even tighter safety and emissions laws and adding much needed connectivity to the cabin for the first time.

Extensive use of lightweight alloys (bonnet, boot, front guards and both bumper reinforcements) and a reduction in wheel size and tyre footprint contributed to the slim down.

***ใช้อัลลอยน้ำหนักเบาในฝากระโปรงหน้า/หลัง, front guard (คืออะไร?) และคานหลังกันชนทั้งหน้าและหลัง ล้อที่ใช้จะมีขนาดลดลง หน้ายางก็จะแคบลงเช่นกัน

The signature 50/50 front/rear weight distribution, however, is maintained.

Every roadster gets a 7-inch tablet style screen – to be called Mazda Connect in most markets – with full sat-nav and a suite of on-board novelties, USB ports and a proximity key, all housed in a California-designed interior that ups the luxe ratio with soft-touch surfaces, detail stitching and no faux fibre.

**ทุกคันจะมีแทบเบล็ตเด็กประถม 7 นิ้ว (Mazda Connect) มีระบบนำทาง USB Port, SmartKey ภายในของรถออกแบบที่ California มีการใช้วัสดุนุ่ม มีการเย็บตะเข็บ และไม่มีการใช้ลายคาร์บอนปลอม (หรือวัสดุลายเลียนแบบคาร์บอน)

The two-time Wheels Car of The Year winner (the 1989 and 2005 models) is radically re-proportioned, with the key dash-to-axle dimension lengthened. The driver has been moved back and down, the front wheels pushed forward and the rear overhang shortened. And the hip point, one of the most vital dimensions in a sports car, is lower as well.

** ตำแหน่งการขับขี่ เยื้องไปด้านหลังมากขึ้น และต่ำลงกว่าเดิม ตำแหน่งแทร็คล้อหน้าเลื่อนไปหาหน้ารถมากขึ้น โอเวอร์แฮงหลังสั้นลง

The new model sits closer to the ground, with the likely direct-injection 2.0-litre atmo petrol powerplant also lower in the engine bay and mounted longitudinally.

It is matched to new six-speed manual and auto transmissions.

** เครื่อง 2.0 ลิตร ฉีดตรง เกียร์ธรรมดา 6 และอัตโนมัติ 6 จังหวะ

Mazda isn't quoting exact numbers, but the centre of gravity and yaw moment of the car are both said to be reduced. So is the cowl height, with slimmer A-pillars making for better forward vision.

Overall, the 2015 model is 105mm shorter but slightly wider and lower, yet feels bigger inside with the signature high transmission tunnel topped off with the short-throw manual (at least on the show model).

The longer dash-to-axle dimension and pushing the front wheels forward results in a slightly shorter wheelbase – 2315mm vs 2330mm for the current car.
**ฐานล้อสั้นลงจาก 2,330 เหลือ 2,315

In the metal, the new model looks planted, sucked to the ground with high front guards and a noticeably lower bonnet, tiny cat-eye LED headlights and tucked-in tight rear end.

There's a noticeable dip down to the doors from the side view and cat-like haunches.

The soft-top roof can be operated while remaining easily seated, Mazda claims.

A wind-blocker means the rushing breeze won't mess up the 'do, although that might be heresy to purist wind-in-the-hair drivers. The good news it folds away. Just like the cupholders.

Yes, cupholders in a sports car. These at least detach and can be stored in the boot if serious punting is afoot.

One more thing that speaks volumes (pardon the pun) is the addition of headrest speakers "to enhance driving enjoyment with the top down".



Front doesn't match the back. Too many shapes and odd angles on the exterior.

Interior is a garbled mess. Nothing matches. The interior is in lots of ways worse than the NC. There I said it. The seats look better but the rest is way too cluttered and poorly packaged.

As an old fashion old school afficionado, I tend to prefer simple designs that work and flow together. NA and NB had clean and smoothline while NC and this ND don't.

As for firepowers, I doubt the 2.0 one could reach even 200 ponies. In face of more powerful competitors (200 ponies increasingly become the norm/minimum, they seriously need to improve the engine performance. 



Darkart

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #38 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 11:18:09 »
สวยงามครับ :D
ผู้ไม่มีแผลเป็น คือ ผู้ไม่มีประสบการณ์



Spec C Wannabe

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #39 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 11:28:22 »
 front guard (คืออะไร?) = front wings (in UK terms) = แก้มบังโคลนหน้า



MacH1

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #40 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 11:43:29 »
Its style is the mixture of

- Mx-5 NB
- S2000
- E85 Z4
- BRZ



H3T

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #41 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 12:07:52 »
 อัตราส่วนแรงม้าต่อน้ำหนัก ดีกว่า 86 ด้วย
  เครื่อง 2.0 Skyactiv G หลายๆสื่อคาดกันว่าจะมีแรงม้าประมาณ 180 ตัว

 งานนี้เลือกจิ้มกันเลย
    ระหว่าง 86
  1. มีเบาะหลัง ( ถึงจะเล็กนิดเดียวก็ถือว่ามี )
  2. เครื่อง Boxer 4 สูบนอน

    กับ ND
  1. เปิดประทุน
  2. เครื่อง inline 4 สูบเรียง

  ส่วนตัวชอบครับ และเชื่อว่าจะเจาะกลุ่มคุณผู้หญิงได้เยอะกว่าเดิมแน่นอน
  
 



Pan Paitoonpong

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #42 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 12:25:02 »
front guard (คืออะไร?) = front wings (in UK terms) = แก้มบังโคลนหน้า

ขอบคุณครับเฮีย ถ้าบอก Front Wings นี่นึกออกเลย
- Nissan Tiida บ้านๆ/NX Coupe/AE111/190E1.8



yacoolsa9

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #43 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 13:06:27 »
มองด้านหน้าผ่าน ๆ honda CRZ
มองด้านหลังผ่าน ๆ BMW Z4
มองด้านข้างผ่าน ๆ จากัวร์ F type

ส่วนตัวเฉย ๆ ครับ



tonnt11

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #44 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 13:20:22 »
ผมว่าสวยนะครับ โดยเฉพาะสีแดง ถ้าขับอยู่บนถนนคงเด่นน่าดู :D



PapaRo@ch~*

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #45 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 13:25:57 »
ดูการออกแบบ น่าจะอยากย้อนยุคไปยุค NA แบบจริงๆจังๆ

ดีไซน์ไม่ต้องหวือหวาสะดุดตามากนัก เน้นความเรียบง่าย

#เก็บตังซื้อ NC มือสอง  8)



EnDZ๐nE

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #46 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 13:42:52 »
ส่วนตัวคิดว่า
มองจาก ด้านหน้า   7/10 
             ด้านข้าง   8/10   
             ด้านหลัง  8/10

สรุป สำหรับผม สวย ในระดับที่มันควรจะเป็นครับ



Ty ESC

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #47 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 13:49:36 »
สวยไม่สวยผมเฉยๆเอาเปนว่าไม่น่าเกลียดก็พอ ไม่ต้องสวยแบบหรูหรา กร๊ดกร้าด

ขอแค่อย่างเดียวคือ ขับให้ดีเหมือนเดิมกับม้าที่มากขึ้น

พอ จบ เก็บตังนับวันรอเลย



Sappe!

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #48 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 14:46:39 »
อ๊ากกกก สวยอ่ะ ยิ่งมองด้านข้างยิ่งสวย  ;D
'02 Ford Ranger 2.5 Turbo XLT
'06 Ford Ranger 3.0 TDCi XLT
'10 Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
'11 Ford Fiesta 1.6 Sport
'14 Ford EcoSport 1.5 Titanium



CJ.

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #49 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 15:31:46 »
รู้สึกว่าสวย แต่ไม่มาก ไม่ได้สวยถูกใจ แต่ทำไมมีความรู้สึกว่าอยากได้ก็ไม่รู้

ถ้าล้อแม็กใหญ่กว่านี้คงสวยขึ้นอีก ::)
2005 Jaguar XJ Super V8
2011 Aston Martin DBS
2013 Jaguar XJL 5.0 V8 Portfolio
2017 Lexus RX200t Premium
2019 Bentley Continental GT W12
2021 Porsche 911 Carrera S
2024 Honda CR-V e:HEV RS
2025 Honda HR-V e:HEV RS
2025 Toyota Camry 2.5 HEV Premium Luxury



rtong

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #50 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 15:56:32 »
มันรู้สึก   ไม่ว้าว...........นะ



แต่ได้อารมณ์สปอร์ตดิบ  ดูง่ายๆแต่อยากขับ

(แอบผิดหวังเล็กๆตรงที่ มันไม่มีเอกลักษณ์อะไรที่บ่งบอกความเป็น mazda
คือถ้าไม่แปะตรา mazda จะคิดว่าเป็นยี่ห้ออื่นเลย)
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กันยายน 04, 2014, 20:47:51 โดย rtong »



dazetos

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #51 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 16:17:26 »
ส่วนตัวผมชอบครับ สวยดี(แต่ไม่สุด) และยิ่งเคยได้ขับ NA NB และ NC มาแล้วจะพลาด ND ไปได้อย่างไร ;D



NineKlao

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #52 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 16:54:58 »
ถ้ามันแปะว่า Alfa ล่ะสวยครับ แต่ไม่ใช้ MX5 น่ะ



Mac BRZ WR Blue

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #53 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 17:19:52 »
สวยครับ0-100จะเท่าไหร่น้อ เทอร์โบจะมีมั้ยน้าาาา



golf32

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #54 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 17:29:15 »
ทำไมผมว่าเหมือน จากัวร์ ย่อส่วนหว่า :D



ichok

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #55 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 17:52:12 »
สวยแบบกลมกล่อมกลางๆดีครับ คล้ายz4อยู่เหมือนกัน แต่ดูคลาสสิคกว่า



Mekkub

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #56 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 18:20:51 »
เหมือนเคยอ่าน feed ข่าวจากไหนไม่รู้ว่า new mx5 อาจทำแบบ 2+2 ที่นั่งมาด้วย แต่เปิดตัวแบบนี้แล้วแปลว่า 2+2 นี่คงสิ้นหวังแล้วสินะครับ ส่วนตัวผมว่ามันยังไม่ค่อยลงตัวนะครับ แต่ก็ยังดูดีกว่า ft86 นะครับ คหสต



jaesz

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #57 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 18:23:08 »
front guard (คืออะไร?) = front wings (in UK terms) = แก้มบังโคลนหน้า

Front guard น่าจะหมายถึง ส่วนของกันชนหน้า คนไทยชอบเรียกตะแกรงหน้ารึเปล่าครับ ?

แก้มบังโคลนหน้า = Fenders ไม่ใช่ชิ้นเดียวกันกับ Front Guard



IS2000

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #58 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 19:30:55 »
ผมชอบครับ ดูจากขนาดแล้วทำให้นึกถึง MX-5 รุ่นแรก
แต่ไฟหน้าแอบดูเล็กไปนิดนึง
1 3 5
├┼┼╕
2 4 6 R



Terng

Re: MX-5 ND is LIVE RIGHT NOW
« ตอบกลับ #59 เมื่อ: กันยายน 04, 2014, 20:08:32 »
ไม่สวยเอาเสียเลยอะ เป็นมาสด้าคันที่สองแล้วที่ดูแล้วผมผิดหวัง (คันแรกคือมาสด้า 2 ใหม่)
=====================
รถที่ใช้เป็นประจำ
2013 Toyota Camry Extremo 2.0
2015 Ford Ranger T6 XLT Open Cab 2.2 MT
2018 Toyota CHR HV Mid
=====================